اضافه کردن بنر تبلیغات ادموب به برنامه ( AdMob )
بنرهای تبلیغاتی AdMob که توسط گوگل طراحی و پیاده سازی شده است، به منظور جلب توجه کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر محصولات، وب سایت ها و محصولات فروشگاه های اپلیکیشن طراحی شده است. این بنر در سایز کوچک در داخل برنامه شما قرار میگیرد و باعث میشود تا از این طریق نیز شما کسب درآمد داشته باشید. نحوه کسب درآمد و میزان درآمد از این طریق، از عهده این بحث خارج است. برای اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع بهhttp://helpcenter.admob.com مراجعه فرمایید.
قبل از هرکاری باید اکانت مخصوص به خود را بسازید و یکسری تنظیمات (مانند چگونگی دریافت پول، URL برنامه ای که ساخته اید و آپلود کرده اید و …) انجام دهید. مراحل بطریق زیر است:
توجه : برای حساب ادموب حتما نیاز به یک حساب بانکی خارج از کشود وریفای شده داشته باشین
مهم : اگر حساب وریفای شده ندارین میتونید از ما کمک بگیرین [ آیدی تلگرام : NeTFixed ]
1 : ساخت اکانت
برای ساخت اکانت به سایت www.admob.com مراجعه کنید.
تنظیم اطلاعات مربوط به پرداخت های مالی http://www.admob.com/s/my_account/publisher_details
۲ : دریافت کد ناشر (Publisher Code)
* به سایت www.admob.com لاگین کنید.
* اگر تاکنون سایتی ایجاد نکرده اید (منظور از سایت مشخص کردن این است که بر روی پلتفرمی میخواهید تبلیغات انجام دهید، تا کد ناشر برای شما صادر شود)، به “Sites & Apps” بروید و بر روی “Add site/App” کلیک کنید.
* در قسمت Select a site or app type بر روی Android App کلیک کنید. فرمی در زیر به نمایش در می آید که باید آنرا پر کنید (نیاز به توضیح خاصی نداره فقط در فیلد دوم که لینک برنامه را خواسته است، اگر برنامه تان را در اندروید مارکت آپلود کرده اید آدرس آنرا بصورت <market://details?id=<packagename بدهید وگرنه آدرس برنامه خود را هرجا که آپلود کرده اید بصورت معمول بدهید).
* بر روی Continue کلیک کنید.
* در صفحه Get Site Code فایلهای مربوطه را دانلود کنید.
و. به “Sites & Apps” برگردید تا سایتی که ساختید را ملاحظه کنید. موس را بر روی آن ببرید و بر روی “Manage Setting” کلیک کنید.
* در جلوی Publisher ID کدی ملاحظه میکنید (تمام این کارها را انجام دادیم تا به این کد برسیم) که باید از این کد در برنامه مان استفاده کنیم.
3 : اضافه کردن کد به برنامه
برای نمایش دادن بنر در برنامه تان نیاز دارید تا SDK مربوطه را به پروژه تان اضافه کنید و پکیج com.google.ads.AdView را به واسط کاربری اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید از اندروید ۱٫۵ به بالا از این SDK پشتیبانی می شود.
برای اضافه کردن این کدها سه کار باید انجام شود:
* اضافه کردن SDK (فایل jar) به برنامه
* معرفی com.google.ads.AdActivity
* تعریف دسترسی به شبکه
از بند دوم فایل حاوی SDK را دانلود کرده ایم. آنرا بر روی کامپیوترتان اکسترکت کنید. این فایل حاوی سه فایل SDK, javadoc و README است. به پروژه تان در اکلیپس برگردید (اگر تاکنون پروژه ای نساخته اید “ساخت اولین پروژه برای اندروید” را مطالعه کنید)، بر روی پروژه تان راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
از منوی سمت راست Java Build Path را انتخاب کنید. از تب های سمت راست Libraries را انتخاب کنید و سپس بر روی Add External JARs… کلیک کنید و آدرس SDK یا فایل Jar دریافتی خود را بدهید.
خب، حالا نوبت به دستکاری پروژه میرسد.
اول از همه برای معرفی SDK و ایجاد تنظیمات لازم برای دسترسی به شبکه به مانیفست میرویم و کدهای زیر را به مانیفست اضافه میکنیم. (در پایان مطالب پروژه بصورت کامل برای دانلود قرار داده شده است)
در پایان می بایست به اکتیویتی برنامه برویم و کدهای مورد نیاز را به برنامه اضافه کنیم. همانطور که در “اکتیویتی” توضیح داده شد، برنامه های اندروید مبتنی به آبجکت هایی هستند که از کلاس View در ساختشان استفاده شده است (مانند تکست ها، دکمه ها و سایر کنترل ها). AdView نیز مانند آنها از این کلاس ارث برده است تا کدهایی ایجاد کند (نمایش بنرهای کوچک HTML5) که به درخواست کاربر (وقتی کلیک میکند) پاسخ دهد.
مانند هر View دیگری، AdView میتواند بصورت کلی و ساده در کد معرفی شود و یا بصورت گسترده در xml. برای وارد کردن جعبه تبلیغ، فقط ۵ خط خواهیم نوشت:
* وارد کردن *.com.google.ads
* معرفی یک آبجکت از AdView
* ساخت آبجکت، تعریف نوع آن و معرفی کد ناشر
* اضافه کردن view به واسط کاربری
* لود کردن آن به همراه تبلیغ
راحتترین قسمت برای انجام این تغییرات خود اکتیویتی است. کدهای زیر مراحل فوق را نشان میدهند.
نتیجه عملیات فوق را در تصویر زیر مشاهده می کنید.
برای دریافت کدهای برنامه بر روی این لینک زیر کلیک کنید.
مطالبی که در بالا عنوان شد فقط نکات کلی در مورد راه اندازی جعبه تبلیغات را شامل میشد. ولی شما میتوانید به گوگل بگویید که محتوای تبلیغاتی که دوست دارید نمایش دهید چه باشد (با استفاده از لغات کلیدی) یا فرضاً بر اساس جنسیت افراد تبلیغات نشان داده شود. همه مطالب مورد نیاز در مستنداتی که در بند ۲ دانلود کردید وجود دارد. با استفاده از آنها میتوانید بر روی نمایش تبلیغات در جعبه تبلیغات اثر بگذارید.
همانطور که در بالا گفته شد، بجای وارد کردن اطلاعات AdView در اکتیویتی از xml هم می توان استفاده کرد. مثال فوق را یکبار دیگر نیز تکرار کردم با این تفاوت که در این مثال اطلاعات مربوط به جعبه تبلیغ در فایل xml قرار داده شده و در اکتیویتی اصلی فقط ۳ خط کد برای نمایش جعبه تبلیغ نوشته شده است. شکل زیر نتیجه کار را نشان میدهد.
برای دریافت کدهای مربوط به این برنامه بر روی این لینک کلیک کنید.
نکته: اگر عیناً برنامه های فوق را به اکلیپس وارد کنید و بخواهید کامپایل کنید ممکن است برنامه پیغام خطا نشان دهد و مشکلی راجع به SDK گزارش دهد. علت این است که من فایل SDK را خارج از این فولدر قرار داده ام و به همین خاطر داخل فایل های فشرده شده فوق نیست. شما میتوانید طبق آنچه در بالا گفته شد آدرس SDK خودتان را به پروژه دهید و سپس کامپایل کنید. هدف از قرار دادن پروژه های فوق صرفاً دیدن فایلهای مانیفست، اکتیویتی و xml برای نحوه قرار دادن تبلیغ است. پس بجای کپی کردن حتماً خودتان یکبار برنامه را بنویسید.
منبع : kamalan.com
The post اضافه کردن بنر تبلیغات ادموب به برنامه ( AdMob ) appeared first on نت فیکس.