Invoker یک هیروی Intelligence دور زن هست که به اعتقاد بعضی ها سخت ترین و دشوارترین گیم پلی رو داره. اون 14 تا اسکیل داره که شامل Quas – Wex – Exort – Invoke و 10 اسکیل ساخته شده از این 3 اسکیل میشه.
برای مطالعه مطالب و مقالات و آموزشهای بیشتر از بازی DOTA 2 به سایت persiandota2 مراجعه نمایید.
داستان هیرو :
در اوايل بوجود آمدن , جادو هنر ذهن بود. به هيچ ابزاري نياز نداشت , بدون نياز به عصا يا چوب دستي و فقط وابسته به ذهن جادوگر.
تمام حقه هاي احضار وابسته به ذهن بودن , طراحي شده تا به جادوگر اجازه بده فرمول هاي هر جادو رو بدست بياره.
قويترين جادوگران در آن زمان اونايي بودن که قدرت ذهنيه زيادي داشتن , و با اين حال اين جادو ها اينقدر سخت بودن که آن ها مجبور بودن فقط به چنتاشون اکتفا کنن و در اون ها مهارت کسب کنن. يکي از مهمترين آرزوي جادوگران اين بود که در طول زندگيشون بتونن به 3 يا حداکثر 4 جادو دست پيدا کنن. جادوگران عادي بيش از 2 جادو بلد نبودند و جاي تعجب هم نبود اگر يک جادوگر فقط 1 جادو بلد بود , که حتي همون 1 جادو هم نياز به داشتن کتاب جادو براي فراموش نکردن اون در مواقع ضروري داشت.
اما در ميان اين کارآموزان يک استثنا وجود داشت, يک شگفتي با دانش بسيار زياد و حافظه ی بسيار قوي که کسي نبود جز Invoker.
در ابتداي جواني , در حالي که بالا مقامترين جادوگران بيش از 4 جادو رو بلد نبودن, اون نه 4 , نه 5, نه 7, بلکه ميتونست بيش از 10 جادو رو در يک چشم به هم زدن استفاده کنه.
تعداد زيادي جادويه ديگه رو ياد ميگرفت ولي وقتي اون ها رو بي ارزش ميديد اونا رو از ذهنش براي هميشه پاکسازي مي کرد تا ذهنش جاي يادگيري براي جادو هاي ديگه رو داشته باشه.
يکي از اين جادو ها, جادويه جاودانگي بود , جادويي هميشگي که کساني که از اون استفاده کردن هنوز هم در بين ما زنده هستن. بيشتر اين جادوگر ها که از اين جادو استفاده کردن به آرامي و ساکت به زندگيشون ادامه ميدن, با ترس از فاش شدنه رازشون, ولي اينوکر کسي نيست که قدرتش رو مخفي نگه داره.
اون باستانيه , از هر کس و هر چيز بيشتر ميدونه , و ذهنش هنوز جا براي آموخته هاي جديد داره, جدا از جادو هايي که اينوکر با اونا خودش رو در غروب آخرين روزهاي اين دنيا سرگرم ميکنه.
نقش هیرو :
نکات مثبت
کاملا انعطاف پذیر
کشتنش واقعا سخته
میتونه یه عالمه دمیج بده !
رنجه!!!
اتک انیمیشنش خوبه
تو لاین واقعا دشمن رو اذیت میکنه!
نکات منفی
بازی کردن باهاش دشواره
زمان بندیه دقیق لازم داره تا بتونه اثر گذار باشه.
اسکیل ها :
Quas
عنصر یخ رو تحت کنترل خودش می گیره و به ازای هر لول Hp Regen می گیره
نکات :
1. حداکثر 3 بار میتونین از این اسکیل استفاده کنین.
2. 7 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین.
3. به ازای هر بار گرفتن 1 عدد HP Reg به صورت Passive بهتون میده.
Wex
عنصر رعد رو تحت کنترل شما در میاره. به ازای هر لول Movement Speed و Attack Speed و Agility میگیرین.
نکات :
1. حداکثر 3 بار میتونین از این اسکیل استفاده کنین.
2. 7 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین.
3. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 2%/4%/6%/8%/10%/12%/14% به Attack Speed شما اضافه میشه.
4. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 2/4/6/8/10/12/14 به Agility شما اضافه میشه.
5. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب 1%/2%/3%/4%/5%/6%/7% به Movement Speed شما اضافه میشه.
Exort
عنصر آتش رو تحت کنترل شما در میاره. به ازای هر لول Attack Power و Int میگیرین.
نکات :
1. حداکثر 3 بار میتونین از این اسکیل استفاده کنین.
2. 7 بار میتونین این اسکیل رو بگیرین.
3. به ازای هر بار گرفتن به ترتیب :
– 4/8/12/16/20/24/27 به Attack شما اضافه میشه.
– 26/52/78/104/130/156/182 به مانای شما اضافه میشه.
– 2/4/6/8/10/12/14 به دمیج شما اضافه میشه.
– 0.08/0.16/0.24/0.32/0.40/0.48/0.56 به Mana Regen شما اضافه می شه .
** شما در عین حال میتونین 3 تا Orb دور خودتون داشته باشین. اگه شما 3 تا داشته باشین و روی Orb دیگه ای کلیک کنید Orb جدید جایگزینه قدیمیترین Orb میشه.
Invoke
عناصر تحت کنترل شما رو با هم ترکیب میکنه و اسکیل های جدید به وجود میاره.
نکات :
1. تعداد اسکیل هایی که میتونین با این اسکیل درست کنین 2 هست.
2. در صورت پر بودن تعداد اسکیل ها اسکیله جدید جای اسکیله قدیمی تر رو میگیره.
3. نحوه ی قرار گرفتن Orb ها در اسکیلی که درست میشه تاثیری نداره.
4. 3. کول داونه این اسکیل 6 ثانیه هست ولی در صورت گرفتن آیتم Aghanim به 2 ثانیه کاهش می یابه.
Cold Snap
با 3 تا Quas درست میشه و باعث استان شدن هیرو در هر ثانیه می شه.
نکات :
1. 0.4 ثانیه هیروی دشمن رو استان می کنه
2. رنجه این اسکیل 1000 هست.
3. به نسبت لول Quas به ترتیب به مدت 3 / 3.5 / 4 / 4.5 / 5 / 5.5 / 6 روی دشمن می مونه.
4. فاصله ی بین هر دو استان به نسبت لول Quas به ترتیب 0.7715 / 0.7430 / 0.7145 / 0.6860 / 0.6575 / 0.6290 / 0.6005 هست.
5. هر دمیجی که به دشمن وارد شه ( به جز Self Damage ) باعث میشه این اسکیل اکتیو شه.
Ghost Walk
با 2 تا Quas و یک Wex درست میشه و شما رو Invisible میکنه.
نکات :
1. تا فاصله ی 400 شما اگر دشمن باشه Slow میشه.
2. به نسبت لول Quas دشمن ها به ترتیب به میزانه 20% / 25% / 30% / 35% / 40% / 45% / 50% اسلو میشن.
3. به نسبت لول Wex شما به ترتیب به میزانه 30% / 20% / 10% / 0% / -10% / -20% / -30% اسلو میشین.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 200 و کول داونه اون 60 ثانیه هست و به مدت 100 ثانیه روی شما میمونه.
5. اسلو این اسکیل روی دشمنایی که Magic Immune هستن کار میکنه.
Ice Wall
با 2 تا Quas و یک Exort درست میشه و یه دیوار یخی میسازه که دشمن رو اسلو میکنه.
نکات :
1. مانای مورد نیاز این اسکیل 175 و کول داونه اون 25 ثانیه هست.
2. به نسبت لول Exort به ترتیب 6 / 12 / 18 / 24 / 30 / 36 / 42 در هر ثانیه به دشمن دمج وارد میکنه.
3. به نسبت لول Quas مدت زمانی که میمونه به ترتیب 3 / 4.5 / 6 / 7.5 / 9 / 10.5 / 12 هست و مقداری که اسلو میکنه 20% / 40% / 60% / 80% / 100% / 120% / 140% .
EMP
با 3 تا Wex درست میشه و مانای دشمن رو میسوزونه.
نکات :
1. تا فاصله ی 675 شما اگر دشمن باشه تحت تاثیر این اسکیل قرار میگیره.
2. مدت زمانی که طول میکشه تا این اسکیل اکتیو شه 2.9 هست.
3. به نسبت لول Wex به ترتیب 100 / 175 / 250 / 325 / 400 / 475 / 550 مانای دشمن ها رو میسوزونه و نصف مقداری که مانا سوزونده دمج وارد میکنه و به مانای شما اضافه می کنه.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 125 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
Tornado
با 2 تا Wex و یک Quas درست میشه و دشمن رو میندازه بالا.
نکات :
1. به نسبت لول Wex رنج این اسکیل به ترتیب 800 / 1200 / 1600 / 2000 / 2400 / 2800 / 3200 هست.
2. به نسبت لول Wex و Quas به میزانه 70 + 15 *( لول Quas + Wex ) دمیج وارد میکنه.
3. به نسبت لول Quas به ترتیب به مدت 0.8 / 1.1 / 1.4 / 1.7 / 2.0 / 2.3 / 2.5 دشمنا رو روی هوا نگه میداره.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 150 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
Alacrity
با 2 تا Wex و یک Exort درست میشه و به شخصه مورد نظر Attack Speed و Damage اضافه میکنه.
نکات :
1. 9 ثانیه روی هدف میمونه.
2. به نسبت لول Wex اتک اسپید این اسکیل به ترتیب 10% / 25% / 40% / 55% / 70% / 85% / 100% هست.
3. به نسبت لول Exort دمجی که این اسکیل اضافه میکنه به ترتیب 10 / 25 / 40 / 55 / 70 / 85 / 100 هست.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 45 و کول داونه اون 17 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل 650 هست.
Sun Strike
با 3 تا Exort درست میشه و انرژی از نور خورشید می گیره و روی هدف می زنه.
نکات :
1. 1.7 ثانیه طول میکشه تا این اسکیل اکتیو شه.
2. به نسبت لول Exort دمجی که این اسکیل میده به ترتیب 100 / 162.5 / 225 / 287.5 / 350 / 412.5 / 475 هست.
3. مانای مورد نیاز این اسکیل 175 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
4. رنجه این اسکیل Global هست.
5. جایی که این اسکیل رو توش استفاده میکنید روشن میشه.
6. با گرفتن تلنت Cataclysm در لول 20 به تمام هیرو های تو مپ SUN می زنه .
Chaos Meteor
با 2 تا Exort و 1 Wex درست میشه. یه شهاب سنگ از آسمون میندازه رو زمین که دمج میده.
نکات :
1. 1.3 ثانیه طول میکشه تا این اسکیل اکتیو شه.
2. تا رنج 275 هدفی که مشخص کردید دمج رو وارد میکنه.
3. به نسبت لول Exort دمج اصلی که این اسکیل در هر نیم ثانیه میده به ترتیب 57.5 / 75 / 92.5 / 110 / 127.5 / 145 / 162.5 هست.
4. به نسبت لول Exort دمج اضافه ای که این اسکیل در هر ثانیه میده به ترتیب 11.5 / 15 / 18.5 / 22 / 25.5 / 29 / 32.5 هست.
5. مانای مورد نیاز این اسکیل 200 و کول داونه اون 55 ثانیه هست.
6. رنجه این اسکیل به نسبت لول Wex به ترتیب 465 / 615 / 780 / 930 / 1095 / 1245 / 1410 هست.
7. دمجه این اسکیل بین تمام هیرو ها و یونیت هایی که داخل منطقه ی زده شده هستن تقسیم میشه.
8. این اسکیل با سرعت 300 MS مسیر مورد نظر رو طی میکنه و در جایی که برخورد میکنه دمج اصلی و در ادامه ی راه دمج اضافی رو وارد میکنه.
Deafening Blast
با 1 عدد از هر 3 ارب Quas – Wex – Exort درست میشه که باعث هول دادن تمامی یونیت های دشمن توی اون محدوده می شه و اون ها رو Disarm می کنه و به اون ها خسارت می زنه .
نکات :
1. به نسبت لول Quas به ترتیب به مدت 0.25 / 0.5 / 0.75 / 1 / 1.25 / 1.5 / 1.75 / 2 دشمنا رو Disarm میکنه.
2. به نسبت لول Exort دمج این اسکیل به ترتیب 40 / 80 / 120 / 160 / 200 / 240 / 280 / 320 هست.
3. به نسبت لول Wex دشمنا به ترتیب به مدت 1.25 / 2 / 2.75 / 3.5 / 4.25 / 5 / 5.75 / 6.5 قابلیت اتک دادن رو از دست میدن.
4. مانای مورد نیاز این اسکیل 300 و کول داونه اون 40 ثانیه هست.
5. رنجه این اسکیل 1000 هست.
6. با گرفتن AoE Deafening Blast در تلنت لول 25 به صورت AOE می شه این اسکیل.
Forge Spirit
با 1 دونه Quas و 2 تا Exort درست میشه و یک یونیتی از آتش درست می کنه.
نکات :
1. به نسبت لول Quas هر یونیت به ترتیب به مدت 20 / 30 / 40 / 50 / 60 / 70 / 80 میمونه.
2. به نسبت لول Exort هر یونیت به ترتیب به میزانه 100 / 150 / 200 / 250 / 300 / 350 / 400 مانا داره.
3. به نسبت لول Quas رنجه اتکه هر یونیت به ترتیب 300 / 365 / 430 / 495 / 560 / 625 / 690 هست.
4. به نسبت لول Quas جون یا HP این یونیت به ترتیب 300 / 400 / 500 / 600 / 700 / 800 / 900 هست.
5. مانای مورد نیاز این اسکیل 75 و کول داونه اون 30 ثانیه هست.
6. به نسبت لول Exort آرمور این یونیت به ترتیب 0/ 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 هست.
7. با گرفتن تلنت +1 Forged Spirit Summoned در لول 15 ، دوتا یونیت می سازه.
Forge Spirit Melting Strike
این اسکیله یونیت شماس که به ازای هر اتک 1 عدد از آرمور
.:: جدول لول بندی ::.
برای مطالعه مطالب و مقالات و آموزشهای بیشتر از بازی DOTA 2 به سایت persiandota2 مراجعه نمایید.CopyRight Original Article منبع اصلی و رعایت قانون کپی رایت